Decemberutmaning - H som i hjärta & vänner emellan!

 
Hjärtat!
 
Hjärtat får sig en kläm titt som tätt. Det bränner till och kramar om, på ett sätt som får allt runt omkring en att bli suddigt och oigenkänningsbart. Det händer saker man inte rår på, man blir knäckt, bruten och tryckt. Det kallas livet...
 
Hjärtat. Lika ömtåligt som starkt. För i den andra vågskålen - de där sakerna som gör att hjärtat tar glädjeskutt. Skuttar runt och slår klackarna i tacket. Som får varje cell i kroppen att le, att leva och att känna glädje, lycka och kärlek!
 
Hjärnan frågar: varför gör du så?
Hjärtat: för att det känns så bra!
 
Jag låter hjärtat styra nu (med en liten hjälp av hjärnar), jag gläds åt denna lilla fantastiska människa, som tittar på tomten med stora ögon, blir lyckligt av en godispåse och som ibland tittar på mig med värme i ögonen och säger mamma aknar åber, mamma lessen. Som lägger en hand på min kind och låter mig veta att kärleken och livet finns kvar. Att vi fixar det och att mitt hjärta finns kvar.
 
Den där lilla söta saken är mitt hjärta!
 
 
Utanför...
Utanför vårt köksfönster promenerar en liten tös, med nallen och nappen i något som heter "nö".
Utanför slottet träffar vi tomten.
Utanför slottet ligger dammen med solen som speglar sig i isen som har lagt sig blank över den.
Utanför... temat för dagens fotoutamaning, detta är mitt bidrag!
 
Fler - kika in här och här!
 
 
 

11 kommentarer:

  1. Vilket underbart och känslofullt inlägg, så vackert! Jag satt här med tårarna brännande i ögonen.

    Många kramar till er!
    Suz

    SvaraRadera
  2. Så vackert skrivet och så vackert tolkat. Gillar! :)

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert inlägg, blir varm i hjärtat och det snörper lite.
    Tack.

    Önskar dig en fin dag
    kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Så fint skrivet om ditt lilla Hjärta. Och tolkningen av utanför . Ha en fin andra advent. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Ååååå så vackert och tänkvärt du skriver. Jag blir alldeles rörd. Hon är fin ditt ♥
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Vilket fin hjärta!
    Och fina utanför-bilder.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  7. Sann kärlek!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Fina vinterbilder! En riktigt mysig advent till dig Karin

    SvaraRadera
  9. Nu måste jag ta ett djupt andetag... upptäckte att jag höll andan när jag läste ditt vackra inlägg!
    Underbart!
    Stor kram
    M.E

    SvaraRadera
  10. Vilket underbart inlägg! Vackra bilder och tänkvärda ord.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Så vackert!! Och de där små hjärtana....de är bäst!
    Kram!

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!