Decemberutmaning - T som i Tatjanis!



T som i Tatjanis!
 
 
Det är ju min bokstav och så klart att jag kastar in ett inlägg om mig själv.
 
 
Så här kommer 10 korta om mig
 
 
1. Tatjanis. Namnet på bloggen kommer från mitt "riktigt" namn som väldigt få kallar mig - Tatjana. Den mysig-göranade ändelsen har lagts till på senare år och nu har till och med Inez lärt sig att säga att hennes mamma minsann heter Tantatanis!
 
2. Jag är Civilingenjör inom logistik men arbetar med affärsutveckling på ett stooooort statligt verk, LFV och säljer våra tjänster på export. Rätt fyrkantigt... men skoj!
 
3. Jag älskar romantiska komedier eller sådan där larviga feelgood-filmer. Är Meg Ryan eller Hugh Grant med så är det för mig en given succé! Får jag gråta en skvätt så får filmen extra poäng! Armagedon är faktiskt en favorit...
 
4. Jag har Johnny Logans Hold me now som en av mina pep-låter! Sjukt, jag vet, men det finns inget som lyfter mitt humör så mycket som att få vrida upp bilstereon och skråla till den låten... Den är verkligen underbart!
 
5. Jag tycker så mycket om min familj att jag ibland blir en smula snurrig. Jag är sjukt imponerad över mina föräldrar som lämnade sitt hemland för att inte riktigt veta vart de egentligen skulla hamna. Det man måste komma ihåg är att då, på 70-talet, fanns inte mobiltelefoner, sms och skype, utan min mormor fick helt enkelt gå till posten för att ringa till min mamma... Till posten. De telefonsamtalen var antagligen heliga för dem båda...  
 
6. Mina föräldrar kommer från forna Jugoslavien, en från delen som numer heter Kroatien och en från delen som numer heter Bosnien. Precis som Zlatan, men jag är inte lika bra på klacksparkar!
 
7. Godis. Godis. Godis. Jag älskar godis.
 
8. Jag har faktiskt sprungit 3 halvmaror och den senaste (2012, Stockholm) sprang jag på 1 timme och 55 minuter och 36 sekunder!
 
9. Jag har världens bästa man. Det finns ingen som peppar mig, stöttar mig, hjälper mig och gillar mig så mycker som han gör. Jag ger honom då och då, men antagligen alldeles för sällan, cred för att han är så otroligt bra för mig! Att han vet vad jag vill och alltid respekterar det...
 
10. Jag har redan nu satt fart på mina nyårslöften, jag ska träna och sova mer. Jag hoppas att jag klarar att hålla löftena över nyåret...
 
 
 
 



4 kommentarer:

  1. Härligt inlägg:) Roligt att få lära känna dig lite mer. Förmodligen läser du inte detta förrän imorgon bitti, med tanke på nyårslöften och så. Men jag är nattsuddare såhär på min första jullovskväll:)

    Ha en mysig helg!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  2. Underbart inlägg, kul att veta mer om dig. Ha en jättefin jul. Kram

    SvaraRadera
  3. Så roligt att höra lite om dig själv. Har också lite ledigt nu. Tänker ta tag mer i min träning igen. Det är skoj när man har tiden. Ha en härlig dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hej Tatjanis! Kul att träffas! Spännande att få veta lite mer om dig :)
    Kram!

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!