I mitt hjärta!

 
 
 
I mitt hjärta finns plats för så mycket. Det finns kärlek, minnen, vänner, familj, platser, sår, skavanker och allt i en salig härlig röra! Det är där jag tror att livet hamnar, i ens hjärta. Det är värme, smärta, lycka, glädje och det är varje dag och alla minuter. Tillsammans.
 
 
I mitt hjärta finns en plats på jorden som jag älskar och som är en så stor del av mig att jag faktiskt själv inte kan greppa det. Istrien. Kroatien. Min mammas rötter, mina rötter.
 
 
Det är här solen har bränt mig, det är här jag vuxit upp, ett år i taget eller rättare sagt ett sommarlov i taget. Här, bland vindruvsrankor, stenhus och gamla. Bland släkt, vänner och kriget som härjade. Det är här min mormor stekt pannkakor i 35 gradig värme, det är här vi matar hönsen med torr majs som vi rycker från majskolven och det är här jag blev stångad av en kossa. Det är här jag har plockat potatis, bönor och kört traktor. Det känns som att det är här allt någon gång har hänt.
 
Å jag älskar det.
 
Jag älskar den slingringa vägen upp för kullen där vår hemby finns. Jag älskar raksträckan nere på slätten lika mycket. Jag älskar den gamla skolan som vi viskat bakom. Jag älskar den trånga gränden mellan min kusin hus och grannens stall. Jag älskar gräsfältet nedanför byn, på platån, där mormor gick ner o satte sig vid det lilla trädet och kunde blicka ut över hela slätten...
 
Jag. Älskar. Tupljak. Istrien.
 
 
I mitt hjärta där finns allt detta!








10 kommentarer:

  1. Och här sitter jag med morgonkaffet och blir alldeles varm. Så härligt att starta dagen med det här!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Så fint du skriver om I mitt hjärta. Härliga bilder. Vackert land, ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Så fantastiskt vackert, blir varm i hjärtat. vilka fantastiskt härliga somrar.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Så fint skrivet av ditt vackra land och vilka fina sommar bilder.
    Ha d gott Arja

    SvaraRadera
  5. Vackra foton och vacker text, som gör mig både varm och nyfiken på landet i ditt hjärta.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. fina bilder och härligt beskrivning om platsen, ha det bra Karin

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra bilder och kärlek till en plats.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Kroatien är så så vackert! Har varit där två gånger och återvänder gärna!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Fina bilder, fina ord. Kram Anita

    SvaraRadera
  10. Vilket fint inlägg! Fantastisk text till fantastiska bilder!
    PS: det går inte att ladda upp ikväll heller.... ;)
    Kramen

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!