#grön...


 
 
 
 
G R Ö N
 
 
En gång tidigare i mitt liv har jag gjort en dörrkrans, minns jag inte helt fel så gav jag den till min mor och far, men jag är inte helt säker. Då var det en tjejkväll som tillbringades på en liten blomsterhandel och jag minns det som att det var en fin krans.
 
 
Nu har jag gjort det igen.
Med hjälp av grillpinnar skapade jag en något sånär rund stomme och sedan klädde jag den med granris. De andra kvistarna av grön, eukalyptus och någon annan växt är rester från en fredagsbukett som fortfarande var fina. Lite kottar och så en gammal koppartråd med isblå pärlor -
voilá - dörrkrans klar.
 
 
Jag känner mig lite extra stolt att jag återigen 'tagit-vad-jag-haver' - blir lite grönt i det också.
 
 
Så grönt för miljötänk och grönt på vår ytterdörr, gott så.
Frågan är väl vad har du för 'grönt' att dela med dig av?
 
 
 
 
 


10 kommentarer:

  1. Men! Nu har jag ju missat att du dragit igång det här igen!
    Känn dig megastolt tycker jag, ser jättefin ut!

    Kramen Hannis (som ska haka på i alla fall några gånger)

    Ps. Din dröm...som jag fnissade och blev varm i hjärtat. TACK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men häng på när det passar - det är ju en rolig grej bara!

      Å drömmen, senaste tiden har hjärnan varit väldigt kreativ just på dröm-fronten. Men jag tror att du en dag kommer att skriva en bok och att den på något sätt kommer ge tillbaka. Vi får se.

      Kram

      Radera
  2. Så fin grön krans. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag gillar den och blir glad av att mötas av den när jag kommer hem :)

      kram

      Radera
  3. Vilken fin dörrkrans. Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo jag gillar den verkligen!

      KRAM

      Radera
  4. Duktig du är! Jättefin dörrkrans. Grönt är skönt och rogivande. Tycker om grönt! Tänker på vår, björkar, sommar, lummiga lövskogar, julgran, gröna äpplen, smaragdgröna ögon... gräs... och grodor. Just det, något som jag förknippar julen med är sådana där sockriga gröna gelékulor. Mmmm så goda! De är lika viktiga som Aladdinasken hemma hos mina föräldrar.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där kulorna är min pappas (och mina) favoriter. Köper alltid en ask o ger honom till jul. Det är jul för mig det.

      Tack för att du är med :)

      kram kram

      Radera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!