En krocketmatch i storm och snudd på minusgrader






Det var inte direkt några ljumma vindar ute idag, men har man bestämt sig för en match i krocket så har man. Mössa och jacka på och sedan var vi igång. Det där med regler brydde vi oss inte så mycket om, storasyster förklarade med hög röst hur man spelade, slå klotet hit och så hit och sedan hit och så hit osv samtidigt som hon använde fötter och krocketkluban lite om vart annat.
 
 
Lillasyster var inte sen att haka på. Hon fattade ju direkt att krocket handlade om att flytta klotet lite hit och dit. Perfekt.






Inte alltid helt enkelt att få klotet genom alla dess bågar som storasyster satt upp så Jill ryckte bort en och annan. Blir ju så mycket lättare att spela då.



 
 
 
Så vi avslutade helgen med en minst sagt annorlunda krocketmatch och nu dricker jag te gjort på ingefärsavkok, lite citron och honung för att inte förkylningen ska bli värre. Tycker lite synd om mig själv, men inser att jag borde ha lyssnat på lillasyster och tagit på mig en mössa och en jacka..
 
 
Vem som vann matchen?
 
Ingen aning, det är ju högst ointressant och spelar ingen roll. Däremot har storasystern paxat den rosa krocketklubban med tillhörande boll och gömt det under utemöblerna...har man favoriter så har man.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!