En kväll bland söta, röda gubbar





 
Bland det bästa jag visste när jag var liten var att följa med mamma på jordgubbsplockning. Det är såååå förknippat med sommarlov och tid tillsammans och lycka. Känna de där varma solstrålarna i nacken, springa bland raderna av jordgubbsplantor och röda fina bär, på de små gångarna som då var täckta av halm och känslan när jag stoppade första jordgubben i munnen (det är ju oundvikligt).
 
 
Det är känslan av sommar det!




Idag tog jag med min mina tjejer på en liten utflykt till jordgubbslandet.
 
Spännande, fnissig, jobbigt, lite pustande, lite stånkande, lite slagsmål om den finaste jordgubben, lite trötthet, lite iver och sedan lite skratt på det. Sedan fortsatte det lite likadant för att avsluta med två trötta ungar som ville till mormor och morfar och en glad mamma med en halvfull hink jordgubbar.
 



 
I morgon bjuder vi förskolan på jordgubbar och i morgon är det sista förskoledagen för min stora lilla tjej. Alltså på riktigt. Sista dagen på förskolan. Sista. Klänning är bestämt och handskrivna kort med fina budskap till alla pedagogerna är redo. 
 
 
Jag erkänner, mer kan jag inte skriva för då kommer tårarna. 
Fint så.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!